- Nem ismertem 7 év 7 hónap
- Van itt még néhány feldolgozás 7 év 7 hónap
- Nekem így néz ki a "mariadb 7 év 11 hónap
- jegyzet 8 év 6 hónap
- Köszönet! 8 év 6 hónap
- FYI: PuTTY telepített 9 év 3 hónap
- InnoDB - file per table 9 év 11 hónap
- Great post! 10 év 1 hét
- Az „IPCConnectTimeout” 10 év 2 hónap
- Saját domain beállítása 10 év 2 hónap
Projekt-managment eszközt keresek
Egy ideje már projekt-managment eszközt keresek. A feladat váza egyszerű: Vannak projektek, azokhoz tartoznak feladatok, amelyek elvégzését emberekhez lehet rendelni. A feladatoknak állapota van (pl. nyitott, folyamatban, lezárt), lehessen különféle listákat készíteni a feladatokról pl. a feladatok állapota, vagy a hozzárendelt személy alapján, illetve Szeretném, hogy ne csak szoftverfejlesztési feladatokra legyen hatékonyon használható.
Hogy az élet bonyolultabb legyen, olyan eszközt keresek, ami Drupal alapú, abból is lehetőleg a hetes verzióval működjön. Nyilván többen azt gondolják most, hogy felesleges a Drupalt „erőszakolni” mindenhova, amikor erre remek ingyenes célszoftverek vannak (pl. Trac, Redmine, Mantis), és akár igazat is adnák nekik, viszont mégsem tudok. Egyrészt ezeknek a szoftvereknek néha (számomra) extra követelményeik vannak (pl. Python vagy Ruby programozási nyelv), másrészt pedig ha nem elégszem meg az alaprendszer szolgáltatásaival és valamit módosítanék, akkor ott vagyok, ahol a part szakad: Egy új rendszer működésébe kell beleásnom magam. Pont ezért esnek ki a különféle online szolgáltatások is, bár ott a módosítás szinte lehetetlen is. A Drupal 7 a Field API-val még egy olyan extra lehetőséget is megad, amivel könnyedén csatolhatok kiegészítő adatokat az egyes elemekhez.
Nos nézzük, miből élünk, segítségül van egy szép listánk.
Az első két versenyzőt csak az érdekesség kedvéért teszem ide:
- Open Atrium
- Case Tracker
Drupal 6 alapú környezet, főleg intranetes célokra. Az elemei jól integráltak, talán túlságosan is. Tartalmaz több olyan funkciót, amelyre nekem nem lesz szükségem (pl. csoportok, üzenőfal, blog), további probléma még vele, hogy a Case Trackerre épít.
Elég népszerű feladatkezelő modul (jelenleg 3904 oldalon használják) és biztos sokat tud, viszont a commitok listája alapján gyakorlatilag halott, az utolsó érdemi fejlesztés 2011 januárjában történt és azt sem igazán látom, hogyan lesz ebből Drupal 7-re valami. Szóval felejtős.
Szerencsére azért nem olyan siralmas a helyzet.
- Support Ticketing System
- Storm
- Project / Project issue tracking
- Végül ott van az lehetőség, hogy magamnak összerakok egyet. :)
Nem rossz, sőt. Nincs túlbonyolítva, feltelepíted, bekapcsolod és használod. Képes grafikonokon mutatni a feladatokkal kapcsolatos adatokat, a feladatokhoz rendelt személyek alapértelmezetten nem látják egymás ügyeit, email-küldés a változásokról, beépülő modulok, stb.
A hátránya viszont, hogy a projektet nem entitásként kezeli, vagyis kiegészítő információk nem rendelhetőek hozzá, egyedi listák készítését nem támogatja a Views modullal, a feladathoz rendelt tulajdonságokat csak az adatbázisban lehet állítgatni (pl. státusz, priorítás), igaz ezek némi modulfejlesztéssel orvosolhatóak: Száz entitást, ezeret!
Ez egy nagyágyú, némi CRM eszközökkel felvértezve. Képes a csoportok és ügyféladatok kezelésére, számlázási információkat kezelhetünk vele. Kb. eddig jutottam vele, mert Drupal 7 alatt nem sikerült használhatóan életre keltenem. További probléma még ezzel a két eszközzel, hogy nem igazán érzem azt, hogy beépülnének a Drupal logikájába. Ez igazán a Storm-nál jön ki, ahol semmi sem mező, minden fixen a rendszerbe kódolt. Persze némi modulfejlesztéssel ez is orvosolható lenne, de akkor már inkább a Support modullal próbálkoznék.
A drupal.org saját feladatkezelője, bár az adatlapon nem látszik, de van már használható Drupal 7-es portja. Jelenleg erősen fejlesztés alatt áll és úgy érzem, hogy erősen szoftverfejlesztés-centrikus, több Drupal specifikus dologgal. Viszont itt találtam egyedül beépített lehetőséget a feladatokra való egyszerű hivatkozásnak, jól integrálódik a Drupalba: mezőket, Views alapú listákat használ.
Hiszen tartalomtípusokkal és mezőkkel könnyen tudok különféle adatot tárolni, Views segítségével a listák elkészítése sem lenne nehézkes, a Workflow modullal kezelhetem az egyes állapotokat, Rules-zal akciókat hajthatok végre, viszont időben ez igényli a legtöbb munkát…
Hozzászólások
Jelenleg D6/Project van,
Jelenleg D6/Project van, nekem megfelel. De ha talalsz/csinalsz jobbat, feltetlen erdekel...
ismerős lista
ismerős lista, sokszor végigmentem már rajta és a drupaltól független alternatívákon is. Egyelőre nem találtam megfelelőt és én is mindig oda lyukadok ki, hogy drupal alapon lenne a legjobb, de nincs kész megoldás sajnos. Nekem a Support Ticketing System tetszik a legjobban, mert fontos, hogy bejövő e-maileket is kezeljen egy ilyen rendszer. (bár ott meg az anonymous user kapcsolatfelvétellel van gond). +1 a drupalra a mobilizálhatósága miatt: akár html, akár nativ android app szinten + pl notification megoldás is jól jöhet.
megéri?
Az alapprobléma ismerős: integrálni a fejlesztési projekteket, meg az üzleti projekteket, esetleg a kapcsolattartást, némi dokumentációt. Többször nekifutottam, nem láttam jó megoldást. Ahány projekt, annyiféleképpen csinálja, de egyet nem láttam még: ehhez hasonló, működő integrációs platformot. Ezért aztán egy ideje azt gondolom, hogy nem éri meg az időt a keresés, próbálgatás, amíg van elég konkrét munka, és azok - ha nem is integráltan, hanem több eszköz bevetésével - menedzselhetők. De ha megtaláltad, felkonfiguráltad álmaid rendszerét, akkor értesíts!
Mondjuk igen, en is torpolok
Mondjuk igen, en is torpolok ezen. Nekem a PM (Project Manager, becezve) alapvetoen elsosorban TODO lista, hogy ha valami hosszadalmasabb van, akkor ne menjen ki a fejembol, pl. fejlesztes soran a felmerulo, de azonnal nem megoldando/megoldhato bugokat, a kesobb implementalando otleteket gyujtom ide.
Uzleti kapcsolattartasra viszont valszinuleg STS-t fogok en is hasznalni... ha talalok hozza vmi ertelmes sminket.
A cégben 6-os drupalt és case
A cégben 6-os drupalt és case trackert használunk már több éve. Ahogy megnéztem a Support Ticketing System-et az hasonlít hozzá a legjobban, bár azt nem néztem meg, hogy mennyire testreszabható.
Saját megoldás
Ha van lehetőség (kellő idő, pénz) saját megoldás fejlesztésére, akkor mindenképp az „összerakom magamnak” megoldás a legjobb. Hiszen Drupallal „bármi” megoldható és így a legnagyobb az esélye, hogy olyan lesz a rendszer, amilyet Te szeretnél.
nem kell minden egyszerre
Nem várom el, hogy mindent tudjon elsőre. Sőt, pl. a Storm rögtön adna sok hasznos funkciót, olyanokat is, amelyek számomra nem érdekesek. Inkább az a kérdés, hogy mi a minimális alap, ami az induláshoz mindenképpen szükséges, illetve melyik rendszer ad lehetőséget a későbbi fájdalommentes (akár folyamatos) továbbfejlesztésre?
Többek közt ezért is döntöttem a Drupal, mint alaprendszer mellett.
három út
Jelenleg három járható utat látok, mindegyik más okból érdekes:
Az eredménnyel hamarosan jelentkezem. :)
Nézegettem régebben is a feng
Nézegettem régebben is a feng office-t, de csak az online változatát, ami nem nagyon működött. Most letöltöttem a community edition-t és ez olyan egyszerű, amilyet keresek és kb mindent tud. Persze nem kódoláshoz való, de nekem max sitebuild projektet kell támogatnia a cuccnak. Mindent mindennel össze lehet drótozni benne. Ajánlom.
http://www.asana.com/ eleg
http://www.asana.com/ eleg jonak tunik.
Githubra költözöm
Eddig Project modul volt, de a következő a Github lesz: http://www.lullabot.com/articles/managing-projects-with-github Van [#1234] is. :)
Ez jó lehet?
Szia!
Én abszolút nem értek a programozáshoz, de a feladatkezeléshez ezt használom. Ez olyan, amit keresel vagy ez teljesen más?
Reggel, a napom megtervezéshez tökéletes. Persze, lehet, hogy neked ennél komolyabb kell.
Mindenesetre, ez legalább magyarul van.
Ákos
egy érdekes cikk a témában
A heti Drupal hírösszefoglalóban (Weekly Drops) találtam, szerintem idevág:
http://www.monarchdigital.com/blog/2012-06-14/tools-run-drupal-developme...
Great post!
Project management is very important. Thank you very much for sharing this article about projet management. It's a great honor to be here. I'm very happy that I came across this site. I am hoping that more posts will come in the future. Good luck and keep it up!