Debreceni Drupal Napok 2011 - hogy is volt?

a segítségedet szeretném kérni. Én vagyok a szervezője a debreceni Drupalos eseményeknek (Debreceni Drupal Használói Találkozó, Debreceni Drupal patch-futam), és pár barátommal együtt tavasszal meg szeretnénk rendezni a Debreceni Drupal Napot, egy olyan hétvégi rendezvényt, amely a Drupalban rejlő lehetőségekből mutatna be pár dolgot.

Minden ezzel a levéllel kezdődött, valamikor október elején. Egy Debreceni Drupal Használói találkozó után jött az ötlet: szervezzünk nagyobb Drupal rendezvényt a városban! Szerencsére csak néhány apró korlátozó tényező jutott eszembe, pl. hogy soha sem szerveztem semmi ilyesmit, hirtelen azt sem tudom, hogy hol kellene kezdeni, na meg hol legyen megtartva? Ezek valóban apróságok ahhoz a lelkesedéshez képest, amit akkoriban éreztem a rendezvénnyel kapcsolatban, így egy elegáns mozdulattal félre is sepertem őket. Nagy szerencsém, hogy hamar segítő kezekre találtam, hiszen asrob nélkül nem jöhetett volna létre, Vágvölgyi Csaba nélkül nem lehetett volna ott és maKACS nélkül nem úgy jelent volna meg a rendezvény.
Egy ilyen esemény megszervezése nem lehetséges a teendők pontos vezetése nélkül. Nem elég összeírni, hogy mire van szükség, de azok állapotát is naplózni kell, esetenként adott személyhez rendelni az elvégzését. Erre mi az Open Atrium nevű szoftvert használtuk, amely nagyban megkönnyítette a munkánkat. A későbbiekben is sokat fog segíteni a teendő-lista, illetve az azok elvégzésekor felmerült kérdések.
Egy másik tényező, amire a szervezésnél figyelni kell, az idő. Soha nem lehet elég korán kezdeni, és ez hatványozottan igaz, ha a szervezésben nincs minden kontroll a kezünkben. Voltak olyan hátráltató tényezők, amelyekre nem is gondoltunk volna, de szerencsére kellően nagy "idő-pufferrel" rendelkeztünk ahhoz, hogy ne legyen csúszás. Bár az is hozzá tartozik a történethez, hogy volt olyan, amikor egy hétvége alatt többet haladtunk, mint az előtte lévő hónapokban összesen.
Szintén nagyon hangsúlyos a kommunikáció. Gyakori kommunikáció egymás közt és a külvilág felé – ez utóbbi marketinggel vegyítve nagyban hozzájárult a sikerhez. Twitteltünk, bloggoltunk, beszéltünk róla, minden lehetőséget igyekeztünk megragadni a hírverésre.
Aztán ott vannak az egyéb dolgok. „Ha hatvan ember lennél, hova mennél szombat este sörözni?” – szólt a kérdés. Nos igen, mindenre mi sem gondoltunk, de szerencsére némi külső segítséggel ez sem okozott problémát. Olyan dolgokon kellett agyalnunk, amelyek nekünk természetesek – hiszen itt élünk – de egy idelátogató vendégnek nehézségeket okozhatnak. Szállás, étkezés, parkolás, közlekedés, hogy csak néhányat emeljek ki.
Amikor pedig eljött a nagy nap – jóval előbb, mint gondoltuk volna – már annyira benne voltunk a sodrásban, hogy igazából csak az tűnt fel, amikor vége lett és hirtelen több lett a szabadidőnk.
Amit mi véghezvittünk, arra mindenki képes, még te is. Nem volt varázsszerünk, nem oldódtak meg maguktól a gondjaink és reggelre kelve nem lett több az elvégzett teendőnk. Lelkesedésünk volt, hitünk, időnk, türelmünk és kitartásunk. Közösséget építettünk, mint ahogy töretlenül tesszük azóta is a helyi Drupal Használói Találkozók során.
Ezúton szeretném megköszönni mindenki segítségét, hiszen ha csak eljött és velünk volt ezen az alkalmon, már lélekben erősített minket. Köszönöm az előadóknak, hogy színvonalas, tartalmas és közérthető előadásokat mutattak be.
Külön köszönettel tartozom asrobnak és Török Gábornak az eseményről írt remek visszatekintésért.

Végül pedig egy gondolat a jövőről.
Amikor ebbe az egészbe belevágtunk, akkor azt mondtam, hogy a „nullán” állunk, és az „egybe” szeretnénk eljutni. Most pedig, hogy túl vagyunk az egyen… már vannak terveink! :)

Címkék: 

Hozzászólások

Köszönjük szépen! Nagyon jó hangulatú rendezvény volt, úgyhogy jövőre is ott leszek!

Kálmán