Projekt-managment eszközt keresek

Egy ideje már projekt-managment eszközt keresek. A feladat váza egyszerű: Vannak projektek, azokhoz tartoznak feladatok, amelyek elvégzését emberekhez lehet rendelni. A feladatoknak állapota van (pl. nyitott, folyamatban, lezárt), lehessen különféle listákat készíteni a feladatokról pl. a feladatok állapota, vagy a hozzárendelt személy alapján, illetve Szeretném, hogy ne csak szoftverfejlesztési feladatokra legyen hatékonyon használható.
Hogy az élet bonyolultabb legyen, olyan eszközt keresek, ami Drupal alapú, abból is lehetőleg a hetes verzióval működjön. Nyilván többen azt gondolják most, hogy felesleges a Drupalt „erőszakolni” mindenhova, amikor erre remek ingyenes célszoftverek vannak (pl. Trac, Redmine, Mantis), és akár igazat is adnák nekik, viszont mégsem tudok. Egyrészt ezeknek a szoftvereknek néha (számomra) extra követelményeik vannak (pl. Python vagy Ruby programozási nyelv), másrészt pedig ha nem elégszem meg az alaprendszer szolgáltatásaival és valamit módosítanék, akkor ott vagyok, ahol a part szakad: Egy új rendszer működésébe kell beleásnom magam. Pont ezért esnek ki a különféle online szolgáltatások is, bár ott a módosítás szinte lehetetlen is. A Drupal 7 a Field API-val még egy olyan extra lehetőséget is megad, amivel könnyedén csatolhatok kiegészítő adatokat az egyes elemekhez.

Nos nézzük, miből élünk, segítségül van egy szép listánk.

Az első két versenyzőt csak az érdekesség kedvéért teszem ide:

  1. Open Atrium
  2. Drupal 6 alapú környezet, főleg intranetes célokra. Az elemei jól integráltak, talán túlságosan is. Tartalmaz több olyan funkciót, amelyre nekem nem lesz szükségem (pl. csoportok, üzenőfal, blog), további probléma még vele, hogy a Case Trackerre épít.

  3. Case Tracker
  4. Elég népszerű feladatkezelő modul (jelenleg 3904 oldalon használják) és biztos sokat tud, viszont a commitok listája alapján gyakorlatilag halott, az utolsó érdemi fejlesztés 2011 januárjában történt és azt sem igazán látom, hogyan lesz ebből Drupal 7-re valami. Szóval felejtős.

Szerencsére azért nem olyan siralmas a helyzet.

  1. Support Ticketing System
  2. Nem rossz, sőt. Nincs túlbonyolítva, feltelepíted, bekapcsolod és használod. Képes grafikonokon mutatni a feladatokkal kapcsolatos adatokat, a feladatokhoz rendelt személyek alapértelmezetten nem látják egymás ügyeit, email-küldés a változásokról, beépülő modulok, stb.
    A hátránya viszont, hogy a projektet nem entitásként kezeli, vagyis kiegészítő információk nem rendelhetőek hozzá, egyedi listák készítését nem támogatja a Views modullal, a feladathoz rendelt tulajdonságokat csak az adatbázisban lehet állítgatni (pl. státusz, priorítás), igaz ezek némi modulfejlesztéssel orvosolhatóak: Száz entitást, ezeret!

  3. Storm
  4. Ez egy nagyágyú, némi CRM eszközökkel felvértezve. Képes a csoportok és ügyféladatok kezelésére, számlázási információkat kezelhetünk vele. Kb. eddig jutottam vele, mert Drupal 7 alatt nem sikerült használhatóan életre keltenem. További probléma még ezzel a két eszközzel, hogy nem igazán érzem azt, hogy beépülnének a Drupal logikájába. Ez igazán a Storm-nál jön ki, ahol semmi sem mező, minden fixen a rendszerbe kódolt. Persze némi modulfejlesztéssel ez is orvosolható lenne, de akkor már inkább a Support modullal próbálkoznék.

  5. Project / Project issue tracking
  6. A drupal.org saját feladatkezelője, bár az adatlapon nem látszik, de van már használható Drupal 7-es portja. Jelenleg erősen fejlesztés alatt áll és úgy érzem, hogy erősen szoftverfejlesztés-centrikus, több Drupal specifikus dologgal. Viszont itt találtam egyedül beépített lehetőséget a feladatokra való egyszerű hivatkozásnak, jól integrálódik a Drupalba: mezőket, Views alapú listákat használ.

  7. Végül ott van az lehetőség, hogy magamnak összerakok egyet. :)
  8. Hiszen tartalomtípusokkal és mezőkkel könnyen tudok különféle adatot tárolni, Views segítségével a listák elkészítése sem lenne nehézkes, a Workflow modullal kezelhetem az egyes állapotokat, Rules-zal akciókat hajthatok végre, viszont időben ez igényli a legtöbb munkát…

„Ó, mondd, te kit választanál?”

Hozzászólások

Jelenleg D6/Project van, nekem megfelel. De ha talalsz/csinalsz jobbat, feltetlen erdekel...

ismerős lista, sokszor végigmentem már rajta és a drupaltól független alternatívákon is. Egyelőre nem találtam megfelelőt és én is mindig oda lyukadok ki, hogy drupal alapon lenne a legjobb, de nincs kész megoldás sajnos. Nekem a Support Ticketing System tetszik a legjobban, mert fontos, hogy bejövő e-maileket is kezeljen egy ilyen rendszer. (bár ott meg az anonymous user kapcsolatfelvétellel van gond). +1 a drupalra a mobilizálhatósága miatt: akár html, akár nativ android app szinten + pl notification megoldás is jól jöhet.

Az alapprobléma ismerős: integrálni a fejlesztési projekteket, meg az üzleti projekteket, esetleg a kapcsolattartást, némi dokumentációt. Többször nekifutottam, nem láttam jó megoldást. Ahány projekt, annyiféleképpen csinálja, de egyet nem láttam még: ehhez hasonló, működő integrációs platformot. Ezért aztán egy ideje azt gondolom, hogy nem éri meg az időt a keresés, próbálgatás, amíg van elég konkrét munka, és azok - ha nem is integráltan, hanem több eszköz bevetésével - menedzselhetők. De ha megtaláltad, felkonfiguráltad álmaid rendszerét, akkor értesíts!

Mondjuk igen, en is torpolok ezen. Nekem a PM (Project Manager, becezve) alapvetoen elsosorban TODO lista, hogy ha valami hosszadalmasabb van, akkor ne menjen ki a fejembol, pl. fejlesztes soran a felmerulo, de azonnal nem megoldando/megoldhato bugokat, a kesobb implementalando otleteket gyujtom ide.

Uzleti kapcsolattartasra viszont valszinuleg STS-t fogok en is hasznalni... ha talalok hozza vmi ertelmes sminket.

A cégben 6-os drupalt és case trackert használunk már több éve. Ahogy megnéztem a Support Ticketing System-et az hasonlít hozzá a legjobban, bár azt nem néztem meg, hogy mennyire testreszabható.

Ha van lehetőség (kellő idő, pénz) saját megoldás fejlesztésére, akkor mindenképp az „összerakom magamnak” megoldás a legjobb. Hiszen Drupallal „bármi” megoldható és így a legnagyobb az esélye, hogy olyan lesz a rendszer, amilyet Te szeretnél.

Nem várom el, hogy mindent tudjon elsőre. Sőt, pl. a Storm rögtön adna sok hasznos funkciót, olyanokat is, amelyek számomra nem érdekesek. Inkább az a kérdés, hogy mi a minimális alap, ami az induláshoz mindenképpen szükséges, illetve melyik rendszer ad lehetőséget a későbbi fájdalommentes (akár folyamatos) továbbfejlesztésre?
Többek közt ezért is döntöttem a Drupal, mint alaprendszer mellett.

Jelenleg három járható utat látok, mindegyik más okból érdekes:

  1. Fejleszteni a Support modult. Érdekes programozási gyakorlat lehet „Drupal közelibbé” hozni. Entitásokká szervezni az adatbázisban eddig önállóan kódorgó adatokat (pl. project), karbantartó-felületet írva hozzájuk, az adatok egy részét mezősíteni.
  2. Felhasználni a Project modult. A project modul már nem áll messze a teljesen sajáttól, viszont tartalmaz pár olyan dolgot, aminek igazán a drupal.org-on van értelme (pl. komponens megadása a feladatnál), bár lehetséges, hogy ezek gond nélkül kigyomlálhatóak belőle. Kis apróság, de filterként támogatja a [#1234] linkeket, ami szerintem jó dolog és jelenleg nem ismerek rá contrib modult.
  3. Összerakni nulláról. Jelenleg efelé hajlok, viszont ez azzal jár, hogy valószínűleg egyedüli fejlesztője leszek, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Az is igaz, hogy így viszont azt (és remélhetőleg csak azt) fogja tartalmazni, amire szükségem van. Mivel volt komolyabb dolgom a JIRA-val és a Mantissal, ezért van elképzelésem arról, hogy mit kell tudnia és hogyan kell működnie. Ha ez lesz a választás, akkor törekedni fogok a Features-alapú fejlesztésre is, elősegítve a későbbi karbantartást.

Az eredménnyel hamarosan jelentkezem. :)

Nézegettem régebben is a feng office-t, de csak az online változatát, ami nem nagyon működött. Most letöltöttem a community edition-t és ez olyan egyszerű, amilyet keresek és kb mindent tud. Persze nem kódoláshoz való, de nekem max sitebuild projektet kell támogatnia a cuccnak. Mindent mindennel össze lehet drótozni benne. Ajánlom.

http://www.asana.com/ eleg jonak tunik.

Eddig Project modul volt, de a következő a Github lesz: http://www.lullabot.com/articles/managing-projects-with-github Van [#1234] is. :)

Szia!

Én abszolút nem értek a programozáshoz, de a feladatkezeléshez ezt használom. Ez olyan, amit keresel vagy ez teljesen más?
Reggel, a napom megtervezéshez tökéletes. Persze, lehet, hogy neked ennél komolyabb kell.
Mindenesetre, ez legalább magyarul van.

Ákos

A heti Drupal hírösszefoglalóban (Weekly Drops) találtam, szerintem idevág:
http://www.monarchdigital.com/blog/2012-06-14/tools-run-drupal-developme...

Project management is very important. Thank you very much for sharing this article about projet management. It's a great honor to be here. I'm very happy that I came across this site. I am hoping that more posts will come in the future. Good luck and keep it up!